De Apple-service stemt bijna helemaal tevreden …

Vlekken op het scherm van mijn Apple-laptop

Door de Apple-service straalt mijn laptopje weer.Ik heb m’n Mac Book Pro retina nu al zo’n drieënhalf jaar en het scherm zit vol met vlekken. Het begon met 1 vlekje dat ik er niet afgepoetst kreeg en nu zit het hele beeldscherm vol. Bij toeval kom ik op internet een artikel tegen over dit fenomeen. En wat blijkt: het is een fout van Apple en als je laptop nog geen vier jaar oud is, repareert  de Apple-service dit gratis voor je.

Wat fijn dat Apple dit doet

Fijn natuurlijk, dat ze het gratis repareren, maar wel jammer dat ze de mensen die deze laptop hebben gekocht niet even een mailtje sturen. Per slot van rekening geef je je email-adres niet voor niets op. Maar gelukkig ben ik dus net op tijd, want ik dacht er al over dan maar een nieuwe laptop te gaan kopen.

Onderzoekskosten

Ik zet al m’n gegevens in dropbox en ga naar de Apple-store. En ja hoor, het valt nog net onder de garantie, maar … Apple heeft de regel dat ze een apparaat in goede staat terugsturen en dat als ze iets vinden, je de onderzoekskosten van zo’n vijfenzeventig euro moet betalen. Dus ik zeg dat ik mijn laptop alleen opstuur voor het scherm en dat ik er niet om vraag hem verder te controleren.

Niet te vermurwen

Ik wil best iets ondertekenen waarin staat dat ik verklaar dat m’n laptop geen gebreken heeft, zodat ik ze niet aan kan klagen. Maar dat kan dus niet. ‘Nee mevrouw, iedere laptop die bij Apple binnenkomt wordt helemaal gecheckt, ook als u alleen het scherm wilt laten vervangen en mocht er iets gevonden worden, betaalt u de onderzoekskosten.’ En daarnaast vast ook de reparatiekosten, vermoed ik. Er zit niets anders op dan dit te accepteren en maar hopen dat ze niets vinden! 

Schroefje

Oh ja, voor het schroefje dat er al uit was, belt de verkoper, op mijn aandringen, met de reparatieafdeling. Hij weet namelijk niet of daar dan onderzoekskosten voor betaald moeten worden. Dat wil ik graag uitgesloten hebben. En gelukkig, een nieuw schroefje wordt er gratis ingedraaid. 

Snelle Apple-service

Ik moet er vanuit gaan dat het twee tot vier weken kan duren. Ik krijg gedurende de week meerdere updates van het servicecentrum van Apple. Iedere stap die ze doorlopen hebben, wordt gemeld. Zo ook dat m’n laptop nog helemaal goed is en daar ben ik erg blij om. Dat scheelt weer zo’n vijfenzeventig euro. Na 1 week krijg ik al bericht dat ik m’n laptop op kan halen.

Tevreden

Een nieuw scherm en een schoongemaakt toetsenbord. Alsof hij nieuw is, zo straalt m’n laptop me toe. Ik ben het niet eens met het eventueel moeten betalen van de onderzoekskosten, maar over de rest van de Apple-service ben ik helemaal tevreden.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.