Chauffeur van bus negeert stopopdracht

De bus naar Velp

Ik sta in de bus op weg naar de garage in Velp om mijn, helaas afgekeurde, auto op te halen. De bus is helemaal vol met jongelui en ik kan niet verder dan de eerste rij stoelen. Als de bus bij een halte stopt, stroomt hij leeg en is er voldoende plek om te gaan zitten.

Kom maar hier zitten

Op dat moment schuift de man die op de voorste stoel zit (dat is zo’n 1,5 persoons zitplek) dichter naar het raam en zegt dat ik kan komen zitten. Huh, wat een rare timing van deze meneer en de manier waarop hij het zegt en nog eens aandringt bezorgt mij de kriebels.

Een oudere dame

‘Ik blijf staan, ik moet er toch zo uit’, zeg ik en loop een stukje verder naar de plek waar een oudere dame van in de tachtig met haar rollator zit. De dame vraagt mij of ik er ook bij de halte Emmastraat uitmoet, maar ik ken de halte namen niet, dus moet ik haar het antwoord schuldig blijven.

De chauffeur van de bus rijdt gewoon door

Terwijl die meneer van daarnet met de buschauffeur staat te praten, wil de dame opstaan om op een stopknop te duwen. Ze heeft niet gezien dat er één vlak naast haar zit. ‘Blijft u maar zitten mevrouw, ik duw wel op de knop.’, zeg ik. Even daarna lijkt het of de buschauffeur bij de halte wil gaan stoppen, maar vervolgens rijdt hij gewoon door.

Ze is altijd te laat

Bijna bij de volgende halte, waar ik eruit moet, ziet de mevrouw dat ze te ver is. ‘Oh, nu moet ik een heel stuk teruglopen’, zegt ze. De bus stopt en terwijl ik de dame help met uitstappen, komt die man van daarnet onze kant uit lopen. ‘Deze mevrouw had er de vorige halte uit gemoeten’, zeg ik. Waarop de man reageert met: ‘Ze is altijd te laat en ze had niet op de knop geduwd.’ (Deze meneer lijkt de mevrouw te kennen. Dat doet vermoeden dat hij ook chauffeur op deze bus is.) Ik zeg dat dit niet waar is, dat ik op de knop heb geduwd en dat de chauffeur gewoon doorreed.
De deuren gaan dicht. De dame en ik staan buiten. Ik ben verbijsterd. Wat een onbeschoftheid.

Per direct ontslag

Deze chauffeur begrijpt het woord ‘dienstverlening’ kennelijk niet. Als ik Breng was zou deze man per direct zijn ontslag krijgen en z’n eventuele collega ook. Van Breng zou ik meer verwachten! Gelukkig hebben ze wel een goed klachtenformulier.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.